Analysis of the Guatemalan Education Sector from a Human Rights-Based Perspective
This report is the output of a short-term consultancy hich was commissioned by the GTZ project “Realizing Human Rights in Development Cooperation” on behalf of KfW. The consultancy was carried out in Guatemala between November and December 2007 as part of a larger feasibility study which was financed by KfW in preparation of the extension of a rural education programme. The objective of the GTZ consultancy was to analyse the Guatemalan education sector on the basis of the provisions made by human rights standards and principles.
The “Promising Practices” series presents development cooperation programs that have implemented elements of a human rights-based approach.
The German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ) has been commissioning GIZ Rwanda to support…
Bewaffnete Konflikte sind eine Hauptursache für Hunger und Mangelernährung und tragen zu Verletzungen des Menschenrechts auf Nahrung bei. Dabei sind Staaten verpflichtet, auch in kriegerischen Auseinandersetzungen den Zugang zu Nahrung zu gewährleisten und die…
Los sistemas regionales de derechos humanos son una parte importante de la protección de los derechos humanos. Ellos complementan y refuerzan el sistema internacional de derechos humanos. El Sistema Interamericano de Derechos Humanos fue desarrollado por la…
Wir verwenden Cookies. Einige sind notwendig für die Funktion der Website, andere helfen uns, die Website zu verbessern. Um unseren eigenen Ansprüchen beim Datenschutz gerecht zu werden, erfassen wir lediglich anonymisierte Nutzer*innendaten mit „Matomo“. Um unser Internetangebot für Sie ansprechender zu gestalten, binden wir außerdem externe Inhalte ein.